Visverhalen

Zaterdag 19 oktober 2019

Zo, de snoek wedstrijd zit er ook weer op.
We verzamelden bij het clubgebouw om van daar uit de stekken af te vissen.
In de stromende regen begonnen we aan de lange vliet, maar na een uurtje werd het wel duidelijk dat de snoek niet actief was. Dus op naar de volgende stek. Hier konden we gelukkig wel een visje vangen. Gelukkig was het weer verbeterd en konden we droog de vis belagen. Tevens aldaar ook een lekker bakkie snert gegeten die door Richard klaar was gemaakt. Op de volgende stek liet de vis zich ook niet makkelijk vangen, maar toch heeft bijna iedereen wat gevangen.
Opkomst, Jaap V, Piet, Kerry, Riekus, Richard en André
In totaal zijn er 6 snoekjes gevangen

Mvg,
André

Donderdag 17 januari 2019

Wij Piet ,Jaap en Kerry zijn donderdag met de boot van 7 uur op weg gegaan naar Baggelhuizen.

We moesten Jaap Schouten nog ophalen en toen op weg naar onze geliefde forellenstek.

In de ochtend hebben we veel regen gehad en de vangst viel erg tegen.

Wij dachten dat er na de lunch wel meer gevangen zou worden, het zonnetje begon te schijnen dus dat ging goed alleen de forellen hadden een vrije dag.

Piet had er 2 en de rest niets. Maar toch een leuke dag gehad.

Groet Kerry

woensdag 31 oktober 2018

Op uitnodiging mee geweest naar baggelhuizen

Piet v W ,Kerry R , Jaap J , Jaap S en ik zelf  hebben genoten van een heerlijke dag in Baggelhuizen

Schitterend weer , Zonnetje en weinig wind.

Ook de forellen werkte mee om hier een mooie dag van te maken de aantallen weet ik niet meer die er gevangen zijn maar voor de pan heb ik er één meegenomen met een gewicht van 1.770 gram  dus dat wordt weer smullen.

Hopelijk dat we volgende week ook zoveel succes zullen hebben.

Zie jullie de 10e weer graag terug

Groetjes Jaap Visser

Verslag van het vissen op Doggershoek 19 mei 2018 door activiteiten commissie.

Aanwezig waren Jaap J , Jaap S, André  en Jaap V

Afgesproken en gevist in het water van de Doggershoek , geen succes, veel riet en geen vis

Op aanraden van Dré verkast naar Mariëndal , eerst in de grote vijver  daarna ben ik met Dré naar een klein poeltje gegaan

Leuke en opgaande vangst van ruisvoorns  1-1 ,2-2 , 3-3 ,4-4 , Andre had een afspraak dus ging om half 1 naar huis  , ik heb de andere Jaapen  na veel gezoek naar  het poeltje gebracht waar ik mijn totaal opvijzelde naar 7 stuks , Jaap S er toch nog een verschalkten  om kwart over 2 terug naar de polder, Jaap  J achterlatend want die had er nog niet genoeg van en had zijn zinnen gezet om toch nog een visje te vangen.

Al met al toch leuk gevist met z’n vieren , hoop op meer opkomst de volgende keer in het Oude Balg

De activiteiten commissie Jaap V

donderdag 4 januari 2018

Vandaag met Jaap Jager een dagje wezen vissen op Baggelhuizen.

Bootje 7 uur en om 9.45 uur in Baggelhuizen en na de koffie snel naar de plas.

Heel veel water na de regen. Voor wie mij kennen weten dat dat betekend hard werken, veel gooien en meters maken.

Redelijk veel aanbeten en lossers maar lastig te haken. Kennelijk beginnen ze mijn snake flys te kennen.

Resultaat 4 stuks voor mij, en 2 stuks voor Jaap.

Piet van de Werken

Woensdag 27 december 2017

We gaan naar Oostvoorne om 07:00 uur vertrekken, om een mooi dag te maken in Oostvoorne.

We kwamen aan om 09:30 uur parkeerterrein groene strand ( voor mij een vervelende plek )

Jaren geleden mijn auto daar open gebroken, en alle visspullen er uit gestolen, maar goed daar hebben we van geleerd niet meer mee nemen dan dat je nodig heb.

Om 10 :00 uur stonden we aan de waterkant en wensten elkaar een goede vangst, al snel hebben we al een aanbeet en ik Richard kon deze al snel in het net onthaken, op de foto en snel weer zwemmen.

André had 15 min ook een aanbeet en kon deze binnen halen, ook op de foto en snel weer zwemmen.

30 min daarna kon ik er nog 1 haken.

Daarna nog van alles geprobeerd maar niets meer kunnen vangen.

Om 16:00 uur gaf mijn telefoon een berichtje dat er veel wind en regen aan zou komen dus op naar de auto, om kleden en en lekker naar het dorp gereden en heerlijk spareribs zitten eten, om 20:30 waren we weer veilig thuis na een geslaagde dag.

Richard en André